Keresés ebben a blogban

2018. május 20., vasárnap

Željko Krznarić Šta ti nedostaje noćas – Mi hiányzik neked ezen az éjjelen


Željko Krznarić Varaždin 12. mart 1946. –


Šta ti nedostaje noćas

Šta ti nedostaje noćas
mislim osim mene
jer drugo je sve u redu
drugo nije važno u ovoj noći
jer zvijezde će ionako padati
i ovdje
i na zapadnim i istočnim obalama
mene nešto drugo zanima
mene zanima što da učinim
s ovim depresivnim
magnetskim poljem
i kako da umaknem nepovoljnim
strujanjima vjetrova s juga
koji u tvom srcu stvaraju
zrakoprazne prostore
što ti nedostaje noćas
osim kucanja sata
mislim osim mene
jer sve drugo nije more koje se pjeni
nije to šlag na sve
posebno na ono što me dovodi
do ludila
pazi
jutra će svejedno dolaziti
bez obzira na naša stanja
ali mene nešto drugo zanima
meni to što me ubija
može biti slatko
i suzama razmazano lice
može i to
a to što ne možeš pogledati u oči
nikom
hajde molim te
ti baš kao neko dijete
uživaš u svemu što ne možeš promijeniti
ma priznaj
da ti ja najviše nedostajem...

Mi hiányzik neked ezen az éjjelen

Mi hiányzik neked ezen az éjjelen
arra gondolok rajtam kívül
mert más minden rendben van
mert ezen az éjjelen más nem is fontos
a csillagok különben is hullanak
itt is
meg a nyugati és a keleti partokon is
engem valami más érdekel
érdekel mit tegyek
ezzel a búskomor
mágneses mezővel
és hogyan menekülhetek
a szívedben légüres
tereket képező
déli szelek áramlásaitól
az óra ketyegésén kívül
mi hiányzik neked ezen az éjjelen
arra gondolok rajtam kívül
mert minden más nem a habzó tenger
nem hab a mindenre
főleg nem arra ami
őrjít
vigyázz
tőlünk függetlenül
a reggelek mindenképpen virradnak
de engem valami más érdekel
az ami letaglóz
lehet kedves
vagy könnyekkel áztatott arc
lehet az is
de az hogy nem mersz senki szemébe se
nézi
ugyan már
olyan vagy mint egy gyerek
minden megváltoztathatatlanban élvezel
hát valld be
neked én hiányzok legjobban...

Fordította: Fehér Illés
Izvor: http://www.inter-caffe.com/lista-408-51.html#p11372

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése